lørdag den 12. april 2014

Min morgenmad en lørdag morgen...

 
I en travl hverdag, bliver morgenmaden tit nem og hurtig eller i det hele taget bare sprunget over.
Jeg er en meget madglad sjæl, så her bliver ingen måltider sprunget over ;-) Men fra mandag - fredag skal det gå lidt stærkt, så der står morgenmaden på en portion havregryn/müsli eller skyr med müsli her i mit lille hjem.
 
Vi har nok alle en idé om at huden bliver påvirket af det vi spiser. Kroppen optager 100% af alt vi spiser og 60% af alt vi smører på huden ifbm. hudpleje. Så vil vi have smuk og sund hud så bliver vi nødt til at pleje udefra og indefra. Derfor vil jeg gerne prøve at give tips ifbm. hudpleje og mad.
 
Vores hud bliver som sagt påvirket af mad, men også stress. Så HUSK at stoppe op når der er fri og nyde friheden og tiden til at forkæle dig selv, din krop og huden.
 
Min lørdag morgen står på god og sund morgenmad, og blog skrivning.
 
 
Min morgenmad idag består af smoothies, hasselnøddekaffe (den usunde del af maden), skyr med müsli, æg, stenalderbrød, kyllingepålæg og vindruer...nam nam.
 
Idag har jeg valgt at tage udgangspunkt i hvad æg gør godt for huden. Faktisk gør både æggeblommen og æggehviden noget godt for huden, så spis du gerne et æg hver eller hver anden dag.
 
Kort og godt styrker æg: hår, hud og negle pga. det aktive stof biotin. Mange tager et B-vitamin tilskud dagligt pga. hårtab, negle der er svage eller lign. Kombiner evt. med et æg, og du får biotin gennem din kost. 
 
Æggeblommen: Reparere huden, indeholder vitamin A og D som begge er gode kilder til at fornye hudens celler og holde huden ung. Fastholder fedtsyrer i huden, så huden forbliver blød.
 
Æggehviden indeholder 40 forskellige proteiner og vand.
 
Så alt i alt er æg super sundt for huden - så prøv at få det ind i din daglige kost :)
 
God appetit og rigtig dejlig weekend.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar