mandag den 10. marts 2014

Tiltrængt wellness aften til mig

Efter en hård weekend hvor den har stået på opstilling, messe og socialt samvær, var det tiltrængt med en wellness aften til mig.
 
Så efter en frisk løbetur så jeg snittet til at få tid til mig selv. Jeg har ligesom alle andre en travl hverdag, så mine hudplejerutiner er meget faste og alt skal gerne være så nemt som muligt.
Jeg har tør hud med små fine kapilærspringninger over kinderne. Så her er det godt med en peeling som fjerner de døde hudceller uden korn.
 
Vitalizing peeling mask fjerner de døde hudceller med enzymer. Enzymerne opløser de døde hudceller, masken skal virke 3-5 min. og vaskes derefter af med vand.  
Vitalizing Peeling Mask kr. 155,-
 

Så meget skal anvendes til hele ansigtet

 

Her har jeg påført masken i et jævnt lag

Masken må gerne anvendes helt op omkring øjenomgivelserne, tørre hurtigt ind i huden og bliver helt stiv. Jeg anbefaler at man fugter fingrene og emulgerer masken op inden man fjerner masken (det gør processen lettere).

For at spare tid, påførte jeg masken inden bad og fjernede masken efter badet.
Jeg bruger altid disse gule svampe til at fjerne maske med.
 

Kan købes i Matas

Når man har fjernet de døde hudceller er huden frisk og ny. Hvis man forestiller sig de døde hudceller som små tørre flager der ligger på huden. Så kan man godt forestille sig at cremerne kan trænge dybere ned i huden når disse døde hudceller er fjernet.

Så hvis man har mulighed for at anvende en aktiv maske efterfølgende får man rigtig meget ud af det.

Da min hud som sagt er tør, valgte jeg Recovery Mud Mask som min anden maske i aften.


 Masken gør ALT for huden. Mudderet i masken renser let huden, honning og kakao smør nærer og plejer en tør hud. Derudover har masken en genopbyggende effekt og så efterlader masken huden med en perfekt frisk og sund udstråling.


Sammen med masken hører der en spatel med (som vist på billedet), den er nem at påføre masken med. Fordel masken i et jævnt lag ligesom jeg har gjort. Lad den virke 5-10 min. og fjern med magneten, der følger med. Se næste billede.



Masken fjernes med magnet med en kleenex/papir omkring magneten. Det giver en blid og skånsom aftagning. Man undgår vand der udtørrer huden og svampe der kan ridse let på huden.

Kør let magneten hen over huden og masken fjernes.
Overskydende olie masseres herefter ind i huden.
Til slut duppes med Toner hvorefter dag- eller natcreme påføres.

Vupti dejlig dejlig ren og blød hud.

Perfekt wellness aften, som ikke tager mere end 15 min. :)

God fornøjelse


 /Camilla - Ejer CS Beauty ApS
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar